Your address will show here +12 34 56 78
MASTERTRAINER
Erlend Vada MSc
Velkommen

For meg er ikke trening bare en jobb, det er også min lidenskap og hobby. Gjennom arbeidet som personlig trener, foreleser og ved å holde foredrag og workshops ønsker jeg å hjelpe mennesker å oppnå bedre resultater og levere mitt lille bidrag til en bedre folkehelse. Jeg er opptatt av at treningen skal være trygg, effektiv, og ikke minst være faglig forankret. Gjennom 10 år som personlig trener har jeg arbeidet med alt fra spesialsoldater, idrettutøvere, supermosjonister til mannen og kvinnen i  gata, og jeg har jeg fått en god forståelse for hva som er realistisk og hvilken trening som faktisk fungerer for ulike individer og ulike målsetninger.

  • Text Hover
  • Text Hover
Personlig Trener

ved Elixia Colosseum. 13 års erfaring og over 11 000 gjennomførte PT timer. Ble i 2013 kåret til årets PT i Norge ved NIH Fitness convention.

Foreleser/Foredragsholder

Over 1764 timer forelesning og sensur for PT utdanningene til NIH Aktiv (tidligere NIH Fitness) og GOstudy (Høyskolen i Nesna og Universitet i Udayana). Har holdt workshops på NIH Aktiv Convention de siste 5 årene.

Master of Sport Science

Bachelorgrad i Fysisk aktivitet og helse og mastergrad i idrettsvitenskap fra Norges Idrettshøskole.

#Helse

God helse er en av de viktigste ressursene vi har. Vi tar den gjerne for gitt inntill det er for sent. Med den kunnskapen vi har i dag, er det ingen grunn til å ikke ha fysisk aktivitet som en naturlig del av hverdagen. 

"Keep It Simple"

Trening er slett ikke vanskelig, men i søken på den raskeste og mest effektive metoden går vi oss gjerne bort i den jungelen av informasjon vi eksponeres for. 

Kunnskap og vitenskaplig forankring er viktig for optimale resultater, men å lykkes handler i like stor grad om å tilpasse og implementere dette i egen hverdagssituasjon. 

Personlig Trening

En til en, duo eller gruppe. Hva passer deg og dine mål best?

Personlig tilpasset

For best mulig fremgang bør treningen være tilpasset klientens utgangspunkt, livssituasjon og ambisjoner.

#Prestasjon

Prestasjon handler  om å kunne yte det du trenger, for å kunne utføre de oppgavene du ønsker, uavhengig om det er på en idrettsarena eller i hverdagen. 

Oppdragsgivere

Nåværede og tidligere arbeidsgivere/oppdragsgivere

01

Mål

Selv om trening og aktivitet er meningsfylt og givende i seg selv, er det ofte et mål/ønske om en endring som motiverer de fleste i starten. Om det er bedre fysisk form, vektreduksjon eller rett og slett velvære er det bare du som vet.

02

Handling

For å oppnå endringer, må man være villig til å faktisk gjøre endringer. Ulike mål krever ulike løsninger og det er ikke alltid like lett å vite hvordan man skal gå frem på en effektiv måte, samtidig som man ivaretar motivasjon og treningsglede.

03

Resultat

Hvorvidt resultatet står i stil med målet avgjøres i hovedsak av hvilke handliger man har gjort underveis i prosessen. Du må selv gjøre jobben, men for å gjøre den best mulig, så du vite hvordan.

Ta kontakt

Ta kontakt for å sjekke tilgjengelighet eller for informasjon om personlig trening, foredrag, workshops eller annet.

735
Posts
1679
Followers
1054
Following

ENDELIG ser det ut til at smertene som har skapt litt problemer med knebøy og mark er i ferd med å forsvinne for godt😃 styrke i bøy og mark er ganske spesifikt, men utifra løftingen på mandag, og i dag, tror jeg at jeg har kommet unna skadeperioden uten noe voldsomt styrketap💪 ligger selvfølgelig noe under tidligere løft, men har trent ganske bra med mange smertefrie alternativer, og virker som jeg får betalt for det nå😉 #kontinuitet . . . . . #pt #personligtrener #personaltrainer #deadlift #fitness #squat #video #instagood #satscolosseum #satsnorge

ENDELIG ser det...

Hva tenker DU om det her? . Slutt å snakke ned positiv helseadferd. . Nå har jeg jobbet som PT i 13 år, og har gjennomført i overkant av 12.000 PT timer. Noen har jeg trent en gang i uka over kortere perioder, og andre har kommet både to, tre og fire ganger i uka over mange år. Andre igjen trener jeg med i perioder med varierende frekvens. Det er ikke til å stikke under en stol at å trene med PT koster en del penger, og over tid kan det bli ganske mye penger💸 Man blir fort ydmyk av å tenke på i hvor stor grad enkelte er villige til å prioritere for å få til dette. At mange ikke kan eller ønsker å prioritere på samme måte er veldig forståelig. Det jeg derimot synes er rart er at mange må "forsvare" denne prioriteringen ovenfor omgivelse. "Er ikke PT fryktelig dyrt", "kan du ikke bare gjøre det selv" etc. Hvorfor enkeltindivider velger å bruke PT kan ha mange årsaker, og er strengt tatt opp til hver enkelt, men jeg er litt undrende til hvorfor de må forsvare det på bakgrunn av kostnaden. I utgangspunktet er det et positivt valg, som for mange handler om egen helse og å ta ansvar for egen fremtid. Livet består av mange økonomiske valg, og det er mange vi gjør som jeg i utgangspunktet tenker er mindre smarte, men som sjelden blir kritisert på grunn av kostnaden... Har dere f.eks hørt noen av følgende eksempler: "Jentetur til Praha! Hadde det ikke vært mye billigere å møttes på Grünerløkka?" , "Hvorfor har du kjøp ny bil? Taper ikke den seg 150k i verdi første året?", "Drikker du kaffe latte hver dag? Det er jo 1000kr i mnd", "så du kampen på pub? Du drakk ikke øl håper jeg? Den koster jo 89kr halvlitern" , "skal dere til Thailand i sommer? Du vet det er sol i Spania også?", "Ny bukse? Har ikke du 8 par fra før?" "3000 for ny lampe? Du vet du får en for 300 på IKEA, og det er lys i den også". . Nå ble det PT som eksempel her, men det kunne like gjerne vært kosthold. Hvor ofte hører man ikke noen som prøver å være litt bevisst på å kosthold bli snakket ned, mens de som sakte med sikkert , spiser og drikker på seg helseproblemer er untouchable. . Forts. Kommentarfelt.

Hva tenker DU o...

Selv om vi kanskje ikke skal avskrive fine sommerlignende dager enda, så er høst "sesongen" ihvertfall i gang for min del. Vært på jobb i en uke, og godt å registrere at mange har unngått å gå i sommerdvale🤗 Veldig bra👍 Og har det gått litt dårligere enn forventet med trening i sommer? Ingen grunn til panikk, men ingen grunn til å vente heller😉 Husk at kontinuitet trumfer skippertak og det er ikke mye som skal til før man merker god fremgang💪 . . . . . . #pt #personligtrener #personaltrainer #satscolosseum #sats #trening #gym #motivation #instagood #dailypicture #photography #beardlife #ptlife

Selv om vi kans...

#🇮🇸 #📸 #sonya6500 #sigma16mmf14 . . . . #photography #iceland #visiticeland #dailyphoto #blackandwhite #instagood #nature #sonyalpha #scandinavianphoto_no #nature

#🇮🇸 #📸 #sonya65...